Sünnitusprotsessi üleminekufaas

Sünnitusprotsessi üleminekufaas

Sa oled suutnud läbida sünnitusprotsessi esimese osa: avanemisfaasi. Seal oled sa juba kohtunud mitmete väljakutsetega. Sa oled suutnud vastu pidada.

Sa pidasid vastu.

Oled suutnud lõdvestuda ja teadlikult säilitada oma hingamisrütmi.

Siis muutusid tuhud veelgi tugevamaks ja pikemaks. Sinu temperament väljendas kõike, mis temas on: segadus, paanika, ärritus, murdumine. Sa tundsid väsimust kogu kehas. Sa võisid muutuda äärmiselt endassetõmbunuks ja apaatseks või siis jälle endast kõik väljendades mida iganes: „ ma ei taha enam midagi, jätke mind rahule!“, „ Ma ei suuda rohkem!“, „rohkem ei talu ma seda enam ühtki minutit!“, „ mis teil viga, teie võite siit põgeneda“, „ ma lahkun siit kohe praegu!“

Siis sa tead juba ka, mida toob endaga üleminekuaeg.

Tuhud tugevnevad

Emaka vertikaalsed ja horisontaalsed lihased on töötanud üksteisega kooskõlas, nii et emakakael on avanenud ja emakas on muutunud pikaks ja õhukeseks. Üleminekufaasis, mis on avanemisfaasi lõpuosa, avaneb emakakael 8 sentimeetrist 10 sentimeetrini tänu sellele, et  emaka vertikaalsed lihased kasutavad ära oma maksimaalse jõu ja intensiivsuse. Emakalihaste energia muutub kaootiliselt. Sa ei pruugi seda füüsiliselt märgata kuid sinu meel tunneb selle ära.

Üleminekufaas on tavaliselt lühiajaline, kestes 20 minutit kuni 3 tundi, kuid kontraktsioonid sellel ajal on väga suurte väljakutsetega. Üks tuhu võib kesta 1-2 minutit ja selle võimas haripinkt kuni 45 sekundit. Pausid tuhude vahel on väga lühikesed, vaid 15-60 sekundit. Üleminekufaasi tuhud muudkui tulevad, kasvavad, taanduvad ja tulevad taas.

Alistumine

Sinu emaka verikaalsed lihased tõmbuvad kokku sellise jõu ja võimsusega, mis pingutab sinu sündiva lapse kogu keha. Väga palju toimub korraga sinu vaagnas. Võta iga tuhu vastu, kui ta tuleb ja anna oma parim. See võib sulle tunduda kestvat igaviku, kuigi see ei kesta pikalt. Kohtumine väljakutsetega. Kui sa ühe kontraktsiooni ajal läksid pingesse, võid sa järgmise ajal olla parem ja lõdvestuda. Sa saad sellega hakkama

Sulle võib tunduda, et sa kaotad kontrolli enda üle. Tegelikult see ongi nii! Sa lihtsalt alistu sellele. Mida rutem sa mõistad et sina ei juhi seda Loomingulist Jõudu, seda parem sulle. Alistu  ja ühine. Lõdvestu täielikult ja laineta koos tuhudega, üks teise järel. Hinga! Naudi kirjeldamatut! Vii ennast üle ja ühendusse Lõpmatusega!

Sinu laps osaleb sünnitusprotsessis

Iga tuhu ajal sinu last venitatakse seljast, jalgadest, kätest, ning ta liigub nagu krovi järjest sügavamale väga piiratud ja kitsasse sünnituskanalisse vaagnaluude vahele.sinu lapse pea tungib järjest rohkem allapoole laienenud vaagnaluude vahele, olles piiratud ja kaisutatud sinu laieneud vaagnaluude poolt. Ole oma lapsega nüüd kontaktis, hoia kogu oma tähelepanu oma lapsel. Räägi temaga armastusega ja julgustavalt. Muuda väljakutsed õnnistuseks ja õndsuseks.

Kui laps tungib veelgi sügavamale alla vaagnaluude vahele, võid sa tunda väga tugevat survet oma selgroo alaosale. Kui sa tunned pärasooles või põies mingitki pinget, siis proovi kõik vabastada. Sest selle tunde võib sulle tekitada hoopis pärasoolele ja põiele survet avaldav laps, kes on jõudnud laskuda juba nii kaugele. Lõdvestu!!!

Toitumine

Üldreeglina ei taha sünnitaja sellel perioodil süüa. Kuid väike värskendus sõõmu mahla, vee või väikese ampsu mahlajäätisega on hea.

Kogu sinu keha on suunanud oma tähelepanu jajõuvarud emakale ja seedimise tähelepanuta jätnud. Sa võid tunda iiveldust, kõhugaase, või röhitseda sagedasti. Kõike seda tee vabalt. Sest sünnitus muutub aktiivsemaks, kui sa röhitsed, väljutad soolegaasid või oksendad. Ära hoia end tagasi.!

Sünnitaja toetus üleminekufaasis ja pingete leevendamine

Üleminekufaasis püüa vabastada pinged oma kehast ja tugev pressuuritunne alaseljast, muutes kehaasendit, kasutades abistavat massaazi ja vastusurvet oma alaseljale. Mõned naised tunnevad kergendust külmast kompressist, mõned soojast mähisest.

Kui sinu laps laskub järjest sügavamale alla sinu vaagnaluude vahele, võid sa tunda väga tugevat seesmist survet oma vaagnapõhjas. Sa võid vähendada pinget oma pärasoolele, kui sa teadlikult lõdvestad oma vaagnapõhja lihased. Abistada võib sind ka soe mähis vaagnapõhjale.

Sünnitaja vere ja lümfiringe võib üleminekufaasi jooksul olla ebastabiilne, seepärast kui sünnitaja seisab või kõnnib, on toetajal vaja olla eriti tähelepanelik. Tuhude vahel on vajalik liigutada käsi ja jalgu. Kui jalad värisevad, on see isegi hea, sest see aitab kehal survetundest vabaneda. Sa võid tunda vaheldumisi kuuma ja külma. Soojad sokid on head.

Sa võid end tunda ühtäkki väga unisena ja väsinuna, see on ka loomulik, sest sa oled töötanud ja keskendunud väga tugevalt. Las su keha puhkab kohe, kui tuhu lõppeb, lihtsalt jää tukkuma. Hoia oma jõuvarusid, sest sinu lapse sünd on kohe algamas. Hoia ja kogu oma energia lapse väljutamiseks.

Lase ennast hellitada

Üleminekufaasis muutuvad sünnitajad ülitundlikeks ja tihti ärritunuks, isegi irratsionaalseteks. Püüa siiski jääda oma soovide väljendamisel selgeks ja leebeks: thad massaazi, ei taha massaazi, soovid juua sooja/külma, soovid kallistust, jne.

Kui sa oma sünnitoetajatelt ja abistavalt personalist suudad abi vastu võtta, on see sulle hindamatu abi. Luba endale olla kantud, hellitatud, toetatud, rõõmustatud, aga ka suunatud. Kui tuhud lähevad väga tugevateks ja sa vajad fokusseerimispunkti endast väljaspool, siis hoia armastavat silmsidet oma sünnitoetajaga. Las ta aitab sul olla kohal ja juhtida sinu hingamist.

Täielikuks emakakaela avanemiseks lõdvesta oma lõualiiges, lõdvesta oma suu ja huuled o kujuliseks, las su keel suus olla pehme ja lai.

Hea värskendus: kui sa tunned ennast väga ebamugavalt ülekuumeneud, lase oma nägu, kaela, käsi, jalgu pühkida märja rätikuga.

Kui sa tunned väga tugevat survet alaseljas, säti oma keha asend nii, et kõht saaks selgroost eemale langeda. Samal ajal sünnitoetaja käe tugev ja kindel vastusurve alaseljale on mugav.

Hingamine

Üleminekufaasis muutub hingamine tavaliselt kõhuhingamisest rinnahingamiseks, samuti kiiremaks ja lühemaks. Kui hingamine muutub, on vajalik hoida sisse ja väljahingamine tasakaalus, et vältida hüperventilatsiooni. Kui käed „surevad ära“, siis hinga oma peopesadesse veidi aega.

Sünnitusasendid üleminekuperioodil

Sa võid ja saad kasutada vastavalt tuhu tugevusele ja intensiivsusele kõiki asendeid, mida oled juba raseduse ajal õppinud või mida sinu instinkt sulle näitab. Hinda igat tuhu. Koge kuidas ta algab, kuidas tugevneb ja kuidas vaibub. Märka, kus sa tunned pingeid? Räägi sellest. Ning sa tead instinktiivselt, mida sa soovid või ms aitab pinget vähendada, rohkem nautida.

Jätka ringi jalutamist, puhka iga tund ja igal võimalikul hetkel. Tühjenda regulaarselt oma põis. Sa võid potil istudes mõnd tuhugi nautida. Varsti oled sa  võimeline jälle aktiivsemalt sünnitusprotsessis osalema jan tervitama oma last.

Sul võib olla tung ja tahtmine kaasa pressida, kui laps surub vaagnapõhjale, et sügavamale ja allapoole langeda. Kuid niikaua, kuni sinu emakakael ei ole lõplikult avanenud, ära pressi kaasa, ainult lõdvestu.

Sul on üleminekufaasis kergem lõdvestuda kui sa oma kehaga kontaktis oled.

Kui sul on tugev pressuuri ja valutunne alaseljas, kasuta keha asendit, mis laseb kõhul selgroost eemale vajuda. Ütle oma toetajale, kui tahad seljamassaazi või vastusurvet.

Kui tahad pikali heita, siis küljele, selg C-kurvi. Väldi selili asendit

Kui sa tunned väga tugevat survet oma vaagnapõhjas või kui sünnitus kulgeb liiga kiiresti, ole käpuli,

Kui keha on pinges, lõdvestu soojas vannis või dušši all. Liigu aeglaselt ja kasuta toetust ning abi.

Kui sa istud või lamad pikemat aega, siis liiguta oma jalgu ja käsi, et keha vere- ja lümfiringet aktiveerida.

  • „Niikaua kui mees, kelle on sünnitanud naine, ei austa naist ja tema tõelist olemust, ei suuda mees end täielikult leida ega teostada.
  • Ja niikaua, kui naine, elu andja kõikidele, ei austa kõikide meeste elu, ei suuda naine olla täiuslik.
  • Sellest sõltuvad kõik diskussioonid ja arutelud. Austus ja respekt, arm ja pühadus on see, mis ühendab kaks olemist üheks.“