Meditatsioon- tegutse emotsioonita; act do not react

Allikas:: Prana, pranee, pranayam, lk.198, tõlkija Eha Kooser

Istu lihtsas asendis, selg sirge,lõualukk, rinnak tõstetud. Küünarnukist kõverdatud käed too keha ette-kõrvale 45 kraadise nurga alla, sõrmed Gyan Mudras (pöial ja nimetissõrm ühendatud, teised sõrmed sirutatud). Silmad suletud. Sisse hinga 3-4 sekundi jooksul vilistades, hoia hinge 3-4 sekundit, välja hinga kahurist  (nabapunkti jõul üle keele väljahingamine nii et põsed ei läheks punni). Tööta 11 minutit. Lõpeta sügava sissehingamise, hingamise hoidmisega 10-15 sekundit ja kahurist väljahingamisega, tee lõpetamist 3 korda. Seejärel lõdvestu.

Kommentaarid: kui praktiseerid meditatsiooni 11 minutit päevas iga päev, avastad peagi et oled muutunud. Vilistav sissehingamine läbi sülje mõjub kehale magnetiseerivalt. Kahurist väljahingamine viib sinust minema kõik mida sa olemiseks ei vaja. Keha asend salvestab energia ja käte asend töötab tähtsate energiapunktide mõjutajana energiameridiaanidel.

” Sa sünnid hingates, elad hingates ja sured hingates. Kui sa mediteerid oma hingamisel, siis Pawan Guru, Praana-elujõu valitseja teadmised, teadmised loodust ja loomisest ja kõikidest inkarnatsioonidest on sulle kättesaadavad. Sa saad enda võitjaks. Väärtustades oma hingamise väärtustad sa keskkonna, väärtustad intuitsiooni ja projektsiooni ja ühel päeval märkad üllatudes et oled teiste poolt väärtustatud.”YB