Ujjayi ehk häälhingamine

Ujjayi hingamine on aeglane ja ühtlane sisse- ja väljahingamine läbi nina. Kui kõri osaliselt sulgeda, on õhuvoolu liikumine kopsudesse ja sealt välja veelgi enam kontrolli all. Hingamist tunned suulaega. Kõri kerge sulgemine tekitab sissehingamisel vaikse heli „ah” ja väljahingamisel vaikse heli „ha”.

1. Säti oma keha lihtsasse asendisse, kaljuasendisse, istu toolil, jalad koos ja põrandal või istu matil, sirged jalad keha ees. Kõikide variantide puhul oluline selg sirge hoida. Harjutamise algul hinga kergelt avatud suuga sisse, lastes kuuldavale heli aah ja välja hingates läbi suu kostub heli Haa. Heli tekkib õhu voolamisest.

2. Pane suu kinni ja hinga läbi ninasõõrmete. Jälgi tunnet, mis tekib kõri tagaosa kergelt suletud olekust. Sisse hingates läbi nina kostub õhuvoolu tekitatud aah ja välja hingates haa. Varu kannatust ja harjuta järjekindlalt, kuni suudad hingamist kogu joogapraktika jooksul kontrollida  ja säilitada püsivat, ühtlast hingamisheli. Sissehingamisel rinnak tõuseb ja väljahingamisel langeb, kopsude alaosa on „lukustatud“. Seega kogu hingamine toimub kopsude kesk- ja ülaossa.

3. Ujjayi hingamist kasuta joogapraktikas siis, kui see kuulub harjutuste seeria tegemise juurde( on soovitusena kirjas joogaharjutuste selgituses), samuti siis kui sul on vaja keskenduda, aeglustada hingamist

Ujjayi hingamine kuulub sagedasti Hatha ja Asthanga jooga viniasade (harjutusteseeriate) juurde. Kundalini joogas kasutatakse seda hingamist harvem.