Sitali hingamine

 

„ Sitali hingamine ehk Pranayam on elunektari hingamine!

  1. Võimas jahutaja!
  2. Tugev lõdvestaja!
  3. Parim neerudele ja suurepärane neerupealistele!
  4. Imepärane, absoluutselt imepärane kuse – suguelunditele!
  5. Suurepärane abimees ja regulaator hüpofüüsile!
  6. Väga hea, võimas ja kasutoov hingamistehnika sinu keha(de)le!
  7. Seda hingamistehnikat kasutatakse palaviku alandajana
  8. Normaliseerib vererõhku
  9. Praktiseerides seda regulaarse hingamisjoogana, annab ta  sulle võimsa tulemuse keha tervendaja, noorendaja ja puhasajana
  10. Tagab kehale suurema erksuse ja tähelepanuvõime, varustab sind elujõu ja  vastupidavusega
  11. Mõjub leevendavalt ja jahutavalt 4., 5. ja 6. selgroolüli piirkonda, mis reguleerib ja innerveerib seedeelundite ja kuse – suguelundite energiat.”

Yogi Bhajan

Sitali Pranayama tegemiseks:

  • Too rullikeeratud keel üle huulte suust välja, huuled on vastu keelt
  • Hinga sisse läbi rullikeeratud keele
  • Hinga välja läbi nina.

Peale Sitali Pranayam’a sooritamist võid tunda keelel mõru maitset, mis viitab kehasse kogunenud mürkide väljutamisprotsessi käivitumisest.

Joogaõppurid on küsinud Jogi Bhajan’ilt:

„ Mu silmad on hakanud vett jooksma ja nina tilkuma, kui olen praktiseerinud Sitali Pranayam’at?”

Vastus: „ Sa pead pärast Sitali Pranayam’a sooritamist tegema Tulehingamist ja tasakaalustama oma ainevahetussüsteemi. Sest need probleemid (tilkuv nina ja vesised silmad) tulevad ainevahetuse tasakaalutusest. Sitali Pranayam on sulle väga tulus, kui sooritad seda perfektselt ja regulaarselt, kuid pärast seda on vajalik tasakaalustada keha funktsioonid Tulehingamisega.”

Sitali Pranayam’a saladus.

Mõnikord, praktiseerides Sitali Pranayam’at, tunned sa täielikku hingerahu. Tead sa, millest see tuleb?

Kui sa tahad, et su hingamist ei oleks kuulda, alusta otsekohe sissehingamist läbi torusse keeratud keele läbi suu, seda väga aeglaselt ja pikalt (nagu imedes). Välja hinga läbi nina. samuti väga aeglaselt ja väga rahulikult. Hingamine ei tohi tekitada vähimatki heli ega vibratsiooni, see ei ole kuuldav kellelegi (sinule ka mitte). Isegi koer ei haista seda hingamist. Õpi Sitali Pranayam’at sooritama ilma vähimagi heli ja vilistamiseta!

Kui sa satud agressiivsesse paika või keskkonda, alusta kohe hingamist välja läbi nina ja sisse läbi avatud huulte. Sellega saavutad sa kümnekordse eelise teisega võrreldes.

Iga situatsioon, mis on ilmselt liialdatud (emotsionaalselt üles köetud), muutub keskkond tuliseks ja see tekitab üldise agressiivuse, andmata võimalust sellele vastu astuda ja lahendust leida. Sellisel juhul muuda otsekohe oma hingamist. See aitab situatsiooni reguleerida ja kontrolli alla saada, samas suurendab sinu tundlikkust. See annab kümme korda rohkem võimalusi ka kõikidele sind ümbritsevatele inimestele, kellega sa suhtled selles ülesköetud situatsioonis. See muudab situatsiooni palju kiiremini just selle pärast, et sind ümbritsevate inimeste hingamine saab juhitud Sinu hingamismustrist. Pea seda saladust meeles: kui hingamine algab läbi avatud huulte ja väljahingamine läbi nina, siis kõik projektsioonid saavad juhitud psüühilisel tasandil, tagades hingamise rahunemise, võimaldades selle vool langeda alla nabapunkti ja seejärel läbi nabapunkti väljuda.