Viis elementi-energiakanalid ja harjutused

KJ-elemendid,viis elementi,harjutused ja meridiaanid

Elu mõte

Inimene arvab, et tema lükkab, selgub aga et teda lükatakse. Saatus pole alati oma teha  sest inimesele töötavad vastu salapärased jõud, mis on temast tugevamad ja teda sunnivad. Lõpuks tunnistab inimene oma võimetust ja allub salapärastele kosmilistele jõududele, mida meie nimetame saatuseks.

Niisugune allaheitlikus on inimlikult mõistetav, kuid suur ülekohus iseenda vastu. Sest eelnevate ridade pessimism iseloomustab neid inimesi, kes ei tea tõde ja ei tunnista seda, kes veel ei tea, et vaba tahe ja inimsaatus pole üksteist välistavad mõisted.

Vaba on see inimene, kes on Elu seadusi tundma õppinud. Mittevaba aga see, kes kas laiskusest või teadmatusest neile vastu töötab.

Pime komistab kivile, mis ta teele ette satub. Tulega mängija tekitab tulekahju.

Inimesel tuleb ainult siis oma kannatusterikast saatust taluda, kui ta ei oska või ei taha oma tegusid igaveste kosmoseseadustega kooskõlla viia.

 inimene on siis vaba, kui ta oskab ja tahab vaba olla ning ennast harmooniliselt Universumi harmooniasse sobitada. Vabadust ei ole võimalik saavutada, kui oma mõtete ja tegudega  pidevalt Universumi seadusi rikkuda.

Vanaindia filosoofia õpetab Hinge surematust ja järjest korduvat reinkarnatsiooni. Eksimused Universumi harmoonia vastu eelmistes eludes tekitavad kannatusi järgmistes eludes.  Sama kehtib ka positiivsete mõjudega põhjuste kohta.

Heateod, ehk teod, mis on kooskõlas Univerumi harmooniaga ja seadustega , mõjutavad inimest kas juba selles või siis järgmistes inkarnatsioonides.

See ongi elu mõte

Sa lõikad seda, mida ise külvanud oled

tekitatud põhjuste toimumist nimetatakse KARMA. Iga inimene toob eelmistest eludest kaasa oma karma ja loob käesolevas elus ikka uusi põhjusi, mille mõjud järgmisesse inkarnatsiooni üle kantakse

Siit tuleb inimese elu kahekordne ülesanne.

  1. võimalikult väärikalt hakkama saada eelmistest eludest kaasa toodud probleemidega
  2. hoiduma praeguses elus tegudest, mille mõju kantakse järgmisesse inkarnatsiooni ja mille all me taas kannatama peame.

Energia liikumise järjekord inimkeha energiakanalites

Õhu energia ehk Metalliriik

1. kopsud

2. jämesool

Maa energia

3. magu

4. põrn ja kõhunääre ehk pankreas

Tule energia

5. süda

6. peensool

Vee energia

7. kusepõis

8. neerud

Tule energia

9. perikard ehk südamepaun

10. kolmiksoojendi ehk päikesepõimik

Eeter energia ehk Puu Riik

11. sapipõis

12. maks

Harjutused meridiaanide avamiseks ja harmoniseerimiseks

Praktiseeri seda harjutusteseeriat hommikuvõimlemisena, kuid alati ole kohal kogu oma teadvusega ja jälgi energia voolamist oma kehas. Harjutuste sooritamise järjekord on soovituslik. Igat harjutust võid ka eraldi praktiseerida kui tunned, et just seda kehaosa on vaja energetiseerida ja elustada.

Häälestu joogalainetele : Ong Namo Guru Dev Namo

Õhu elemendile

Soojenduseks tee püsti seistes õlgade ringe ja küünarnuki vibutusi ette ja taha ning kaelaringe, painutust taha ja külgedele. Harjutusi kätele venitades käed sisse hingates ülesse ja välja hingates alla selja taha ning ette koos plaksuga.

Seisa püsti, jalad kindlalt maas. Pane käed selja taha ja haagi pöialdega üksteise külge. Siruta nimetissõrmed välja ja pane nende otsad kokku. Teised sõrmed painutatud. Hinga sisse ja painuta end sirge seljaga taha ning tõsta käed kehast eemale, hoia hinge, pingesta nimetissõrmed. Hinga välja ja kalluta end ette-alla, käed kehast eemale ülesse, hinga rahulikult mitmed hingamiskorrad  hoides asendit. Kasuta “tuuma sulamise hingamist” kui oled asendis. Tõsta keha ülesse. Tee järjest kolm korda.Vaheta pöialde lukustus ja korda harjutust veel kolm korda.

 Harjutus vabastab energia kopsu ja jämesoole meridiaanis.

Õhu elemendi meridiaanid (kopsud ja jämesool) kulgevad keha eest rangluu alt kuni pöidlani ja esimese sõrmeni.

  • Kopsu meridiaan (Yin) algab 1-2 roide vahelt ranguu all ja lõppeb pöidla välisküljel
  • Jämesoole meridiaan (Yang) algab nimetissõrme pöidlapoolselt küljelt küünerervalt ka lõppeb ninasõõrme all välisküljel

Maa elemendile

Soojenduseks tee istuvas asendis ettepainutusi ja elunärvi venitusi, sõdalase asendit suure etteastega, vaagnaringe lihtsas asendis, seljarulle ning juurelukku.

Istu kandadele ja langeta oma ülakeha ettevaatlikult taha nii palju kui saad, toeta keha küünarnukkidega. Kui keha lubab, lasku selili ja vii käed üle pea. Vajadusel toesta nõgusat selga padjaga (aitab enne asendisse minekut seljal rullimine). Hinga rahulikult. Tule asendist välja kas end puusadest keerates või otse ülesse põlvitusasendisse ja sealt kaameliasendisse, hinga rahulikult, asendist välja tulles mine beebipoosi lõdvestuma.

Harjutus vabastab energia mao ja põrna meridiaanis.

Maa elemendi meridiaanid kulgevad keha ees silmade alt ümber suu, üle rinnanibude ja reie esiosa ning põlve juurest sääre väliskülge mööda jala välisservast suure varbani.

  • mao meridiaan (Yin) algab silmakoopa alumiselt äärelt keskelt  kohakuti silmapupilliga ja

lõppeb teise varba välisküljel küünevallil

  • põrna meridiaan (Yang) algab suure varba välisservalt küünevallilt ja lõppeb 6-7 roide

      vahel küljel (kaenla august 6-7cun allapoole)

Tule elemendile

Soojenduseks tee harkistes ettepainutusi, kaamelisõitu kaljuasendist ning juurelukku, kasuta tulehingamist

Istu liblika asendisse, võta kätega varvaste ümbert kinni. Nii kohtuvad sinu „ Viis südant“ (kaks jalataldadel, kaks peopesades ja üks rinnakorvis), vii küünarnukid põlvedest ette ja väljapoole, painuta end rahulikult ette ja eemalde küünarnukid võimalikult kehast kaugemale, luba venida, hinga rahulikult.

Harjutus vabastab energia südame ja peensoole meridiaanis

Tule elemendi meridiaanid ( süda ja peensool) kulgevad kaenla alt kuni väikesõrmeni.

  • südame meridiaan (Yin) algab kaenlaaugu keskelt ja lõppeb väikesõrme siseservas küünevallil
  • peensoole meridiaan (Yang) algab väikesõrme välisservast küünevallilt ja lõppeb kõrvaavause ees keskel

Vee elemendile

Soojenduseks tee kandadel istudes alaseljast selgroo ette-taha painutusi, selili asendist ( põlved kõverdatud, labajalad maas) vaagnatõsteid- käed toetatud vaagnale või pahkluudest kinni hoides, turiseisu ja adraasendit

Istu sirged jalad keha ees. Käed sirgelt paraleelselt maaga keha ees, peopesad väljapoole keeratud ja käeseljad üksteise vastu ühendatud. Siruta ülakeha ja käed  võimalikult kaugele ette ja püsi rahulikult hingates asendis, asendi teises pooles kiigu sirge seljaga ülakehaga ette-taha käed tugevas venituses

Harjutus vabastab energia neerude ja kusepõie meridiaanis

teine variant – sügav ettepainutus, võta kätega ümber labalajgade, tõmba varbaid peapoole nii palju kui saad ja vajuta neerupunktidele talla all, hinga rahulikult ja püsi asendis

Vee elemendi meridiaanid (neerud ja kusepõis) kulgevad keha tagaküljel silma nurgast üle pea abaluude vahelt ja reie tagaküljest neljanda varbani.

  • neerumeridiaan (Yin) algab jalatalla alt suure varba ja pöialuu vahelt ja lõppeb lohukeses rangluu alumises servas
  • kusepõiemeridiaan (Yang) algab silma sisenurgast ja lõppeb väikese varba välisserval küünevallil, kulgedes üle pea ja kukla abaluude vahelt üle tuharate ja la tagaküljel

Tule elemendile (toetavad meridiaanid)

soojenduseks tee oimukoputust, kolmiksoojendi kiigutamist ja vöötõmmet paremalt vasakule

Istu lihtsas asendis, käed südamekeskusel palveasendis. Sisse hingates siruta käed keha kõrvale-taha nii kugele kui saad, nagu kalamehed näitavad “nii pikk kala”. Välja hingates too vasak peopesa paremale põlvele ja parem peopesa vasakule põlvele, keera peopesad ülespoole ja venita nad üle põlve rippuma. Painuta ette ja hinga rahulikult. Korda harjutust istudes teistpidi lihtsasse asendisse (ennem seespool olev jalg väljapoole) ja vii käed vastupidi risti põlvedele.

Harjutus aktiveerib kolmiksoojendi ja südamepaunameridiaanide töö.

Tule elemendi toetavad meridiaanid (südamepaun ja kolmiksoojendi) kulgevad kaela piirkonnast nimeta ja sõrmussõrmeni.

  • südamepaunameridiaan (Yin) algab rinnakult 4-5 roide vahelt rinnanibu kõrguselt ja lõppeb nimeta sõrme peopesapoolsel otsal
  • kolmiksoojendi meridiaan algab sõrmussõrme välisküljelt küünevallilt ja lõppeb silmakulmu välimisel tipul

Eeter elemendile

soojenduseks tee kaelaringe, kassi-lehma harjutust silmavaade fokusseeritud Kolmandale Silmale, praktiseeri suurt lukku väljahingamise järgselt, kõrvalestade tugevat masaazi,

Istu, sirged jalad harkis. Sisse hingates tõsta sirged käed pea kohale ja venita selg pikemaks, keera keha vasakule ja vaata vasakule. Välja hingates kalluta keha paremale küljele, vii parem küünarnukk parema põlve kõrvale sissepoole maha, vasak käsi üle pea, õlg võimalikult välja pööratud ja lase küljel venida. Korda harjutust teisele poole

Harjutus aktiveerib energiad maksa ja sapipõie meridiaanis.

Eeter elemendi meridiaanid kulgevad keha tagaküljel silma sisenurgast üle pea sikk-sakkis ümber õlaliigese, külge mööda allapoole ümber puusaliigese, reie väliskülge mööda alla neljanda varbani.

  • maksa meridiaan (Yin) suure varba siseküljelt ja lõppeb 6-7 roide vahel rinnanibu all., kulgeb jala siseküljel
  • sapipõie meridiaan (Yang) algab silma välisnurgast ja lõppeb neljanda varba välisservas küüne taga (kulgeb üle pea sikk-sakk, üle kukla, ümber õlaliigese mööda külge alla  ümber puusaliigese jala väliskülge mööda).