Hommikused äratusharjutused

Hommikul, kui ärkad, saabub Sinu peenkeha (üheksas keha kümnestkehast) taas argimaailma. Selleks vajab ta veidi aega, et une ajal laialivalgunud olemine taas koondada. Füüsilise keha nö. Käivitamiseks kasutavad joogid keha(de) äratusharjutusi:Ringutamine ja haigutamine: veel voodis selili lamades siruta käed üle pea. Venita end kätest ja jalgadest pikemaks, samal ajal mõnusalt ja kosutavalt haigutades. Masseri oma meelelelundeid ehk käivita viis kosmilist peenenergiat oma väikeses isiklikus kosmoses: hõõru veidi silmi, tee kõrvad “punaseks”, libista käed üle nina ja huulte ning kaela

  1. Stretšing Pose ehk sirutuspoos: võid teha voodis olles: lama selili, jalad sirged ja käed keha kõrval. Sellest asendist tõsta sirged-koosjalad 15 cm ja pea 15 cm ülesse. Silmad suuna varvastele ja kinnita pilk suurvarvastele. Sirged käed tõsta reite kohale või kõrvale. Hoia seda asendit pika, rahuliku, teadliku hingamise saatel või Tule- Hingamisega (Breath of Fire). Kui sinu võimed on selleks korraks ammendinud, hoia veel hetk asendit ja hinga sisse ning hoia hinge (oma võimete kohaselt) ja kui juba oskad kehalukke rakendada, rakenda Mulbandh (juurelukk), hoia 5-10 sekundit ja seejärel lõdvesta lukk ning välja hingates langeta pea ja jalad. Praktiseeri Stretšing harjutust hommikuti vähemalt 1 minut ja võimekuse kasvades pikemalt.

Stretšing Pose ehk Sirutuspoos aitab kehas energia liikuma läbi selgroo keskkanali. Selle kinnituseks tunned sa kuumuse ehk Tapa tekkimist oma nabapiirkonnas, mis paneb hästi tööle ka vereringe. Hea Nabapunktile.

2. Kägardusasend: lama selili ja kõverda jalad põlvedest, tõmba põlved rinnale ja võta kätega tugevasti põlvede ümbert kinni. Tõsta pea ja pane nina põvede vahele, jää sellisesse asendisse, hinga rahulikult ja sügavalt või Tule Hingamise saatel. Alusta asendis olemist 1 minutist ja kasvata oma võimekust 2 minutini. See asend koos hingamisega aitab seguneda kehasisestel energiatel -Apaanal ja Praanal, mis omakorda võimaldab energial tõhusamalt suunduda selgroo keskkanalisse ehk Sushumna’sse.

3. Seljarullid: Ole kägardusasendis ja hakka end seljal kiigutama kaelale ja varvastele. Harjutus jaotab energia kehas ühtlaselt laiali, aitab käivitada tšakrate omavahelise töö ning harmoonia, mõjub väga hästi selgroo tervisele, aidates paika nii selgroolülid (33-34 tk) kui nendevahelised diskid (23 tk). Tööta selle harjutusega 1-2 minutit.

4. Ego Eradicator ehk Ego Murdja : Lihtne asend ehk rätsepaiste. Kõverda sõrmeotsad, pöidlad siruta välja. Tõsta küünarnukist sirged käed ülesse kehatüvega ühele joonele, 60 kraadise nurga alla (maaga paralleelasendist). Hoia selg sirge, pea püsti ja lõug rinnale langetatud, õlad lõdvestatud. Keera käed randmetest välja nii, et  pöidlad saad  otse ülesse suunata. Jää asendisse pika sügava hingamise või Tule Hingamise saatel. Sulge silmad ja hoia pilk Kolmandal Silmal ehk kulmudevahepunktil. Tööta  2 minutit. Lõpetamiseks hinga sisse, hoia hinge ja vii aeglaselt pöidlaotsad pea kohale kokku. Välja hingates siruta sõrmed ja aeglaselt mööda aurat paitades langeta oma käed alla nagu pühkides auralt kogu seisva energia kokku. Alla jõudes pane sõrmed korraks vastu maad, et kogu mittevajalik ära anda.  Võid lõpetamise protseduuri korrata veel paar korda.

5. Istu vaikselt, käed süles ja tunneta olemist. Seejärel lõdvesta asend