Tulehingamine

Tulehingamine
Tulehingamine on üks peamistest Kundalini jooga hingamistehnikatest, mida praktiseeritakse nii omaette meditatsioonidena kui Kriyades harjutuste sooritamisel, andes tema praktiseerijale arvukalt tulusaid efekte.
Tulehingamise praktiseerimisel on väga tähtis saada selle korrektseks ja meisterlikuks kasutajaks, vallates seda pingutuseta ja loomulikult.
Tulehingamine on:
• kiire, keskmiselt 2-3 hingamistsüklit (sisse-välja) sekundis
• rütmiline hingamismuster, kus sisse ja väljahingamistsükkel alati ühe pikkused
• pidev hingamismuster, kus pausi sisse- ja väljahingamise vahel ei ole
• nabapunkti ja Kolmiksoojendi jõust lähtuv hingamismuster
Kuidas teha Tulehingamist?
• Tulehingamisel toimub nii sisse- kui väljahingamine nina kaudu. Vastupidistel juhtudel, lahtise Tulehingamise kasutamise määrab Guru.
• Enne tulehingamise praktiseerimist valmista keha ette lühiajalise teadliku täiusliku hingamisega
• Hinga sügavalt sisse ja alusta Tulehingamisega.
• Välja hingates suru õhk jõuliselt läbi nina, pingutades kiiresti ja automaatsel diafragmat ja pressides nabapunkti tugevalt vastu selgroogu.
• Sisse hingates lõdvesta kõhulihased ja diafragma, õhk siseneb nina kaudu vabalt ja automaatselt, ilma hingamislihaste pingutuseta.
• Lõdvesta rinnak ja roietevahelise lihased, mis liiguvad vaid kergelt koos hingamisrütmiga
• Et õpiksid Tulehingamist õigesti sooritama, on sul oluline jälgida, et kõhu-, jalgade-, õlgade-, käte- ja näolihased on praktiseerimise ajal alati lõdvestatud.
• Halva enesetunde ilmnemisel või lihaste valulisuse korral katkesta praktiseerimine ja normaliseeri hingamine ning lõdvesta pingestunud lihased. Siis alusta Tulehingamisega uuesti
• Mõnedd uued vaimsed ilmingud, nagu enda kõrvalt jälgimine, hinge rännakud, meele õhuline ja lenduv tunne on algajale Tulehingamise praktiseerijale loomulikud nähtused, kuna keha vajab kohanemisaega, et uus hingamismuster omastada. Sellisel juhul aitab hästi pilgu fokuseerimine Kolmandale Silmale ehk kulmudevahepunktile.
• Mõnikord kaasneb algaja Tulehingamise praktiseerijal halb enesetunne, lühiajaline peavalu, iiveldus, mõru maitse keelel, mis on otseselt tingitud kehasse kogunenud toksiinide, ravimijääkide ja negatiivsete emotsioonide vabanemisest. Soovitav on juua regulaarselt puhast ja mullita sooja vett ning vaadata üle oma toidusedel, muutes selle kergemaks. Vee kogus päevas vähemalt 2 liitrit, mida juua alati väikeste lonksude kaupa pool tundi enne sööki ja söögi vaheaegadel.
• Vilumuse kasvades on Tulehingamine tõhus, kui katkematu praktika pikkus on vähemalt 11 minutit.
Mida tulehingamine ei tee?
• Tulehingamine ei tekita sinu kehas hüperventilatsiooni nii nagu seda teeb lõõtsutav läbi suu hingamine.
Millal ei tohi tulehingamist praktiseerida?
Piirangud tekkivad naistele, kes ei tohi ptaktiseerida Tulehingamist :
• Raseduse ajal
• Menstruatsiooni päevadel
Peamised vead, mida tehakse Tulehingamise õppimisel.
Paradoksaalne hingamine – inimene, kelle hingamismuster on vastupidine loomulikule hingamismustrile- kes sisse hingates pingestab kõhulihased, vähendades oluliselt õhule vajaminevat ruumi ning hingab vaid rinnaga, hingamine on kiire ja pinnapealne. Selline hingamismuster on inimestel, kes on emotsionaalselt rahutud ja püsimatud ning kroonilistel suitsetajatel. Seda on kerge parandada, praktseerides Tulehingamist nii, et vasak käsi panna naba – ja kolmiksoojendi piirkonnale ja parem käsi rinnakule, alustades teadlikku ja rahulikku, kindlarütmilist Tulehingamist.
Kõhulihaste, diafragma ja nabapunkti liialdatud „pumpamine”- õige Tulehingamine rakendab nabast kõrgemal oleva Kolmiksoojendi piirkonna ja teeb seda mõõdukal, kergel moel, töötades nagu automaat.
Sisse ja väljahingamistükli tasakaalutus ehk lonkav Tulehingamine- Tulehingamise väga oluline nõue on sisse- ja väljahingamistsükli omavaheline harmoonia ja võrdsus ning kindel rütm kogu praktika vältel. Selle saavutamiseks on hea kasutada vastavat Kundalini jooga muusikat, mis abistab tsüklite pikkuse ühtlustamisel, kindla rütmi saavutamisel, meele kontsentreerimisel ning keskendumisel.
Tulehingamise kasutegurid.
1. Vabastab toksiinid ja jääkained kopsudest, hingamisteede limaskestadest, veresoontest ja kõikidest keha rakkudest, pöörates haiged koed enesetervendamisprotsessi
2. Suurendab kopumahtu ja tõstab elujõudu
3. Tugevdab närvisüsteemi ja vähendab stressi
4. Parandab sümpaatilise ja parasümpaatilise närvisüsteemi tasakaalu, mis tähendab praktiseerijale keha pinge- ja puhkevõime tasakaalustumist
5. Tugevdab Manipura tšakrat
6. Parandab pigetaluvust ja valmistab sind ette paremaks ning viljakamaks elutegevuseks igas sinu Elu Päevas
7. Mõjutab peenenergia tasandit Eleromagneetilist välja ning Aurat, mis omakorda suurendab keha tsirkulatsioonide (veri, lümf) energiataset
8. Vähendab narkootikumide, sigarettide, alkoholi või ravimite sõltuvust
9. Lihtsustab ajuimpulsside laialijaotamist rakutasandil, mis hõlbustab Neutraalse Meele väljakujunemist, kasvatab intelligentsust ja keskendumisvõimet
10. Tugevdab immuunsüsteemi ja aitab ennetada võimalikke haigestumise (sealhulgas geneetilise ehk päriliku taustaga)
11. Häälestab ja tagab harmoonilised biorütmid kõigile sinu kümmele kehale