Tšakrate puhastamine ja tasakaalustamine, kriya algajatele

Tšakrate puhastamine ja tasakaalustamine
Selleks, et energiavoog saaks tõusta mööda selgroo keskkanalit-Sushumna’t ülesse, peavad tšakrad olema avatud. See tähendab mentaalsete ja emotsionaalsete takistuste vabastamist igast tšakrast eraldi. Kundalini jooga ja hingamisharjutused annavad hulgaliselt „ tööriistu! selleks, et tšakrad vabastada ja puhastada. Praktiseerides muutud sa tundlikumaks iga harjutuse mõju suhtes.
Erinevate tšakrate puhastamiseks ja energiavoo vabastamiseks sobivad harjutused.
Tšakra asukoht funktsioon vabastavad harjutused
1. Mooladhara õndralülid maandus ja väljutamine vaagnaringid
Liblikas(istud, jalatallad koos)
2. Svadhisthana ristluulülid seksuaalsus seljapainutused lihtsast asendist
Loomingulisus e. kaamelisõit
3. Manipura nimmelülid elujõud seljapainutused kaljuasendist(istud kandadel)
Projektsioon kaamelisõit,, stretšing
Sat Kriya, Tulehingamine
4. Anahata keskmised rinnalülid kaastunne selroo külgpöörded)käed õlgadel)
5. Visudhhi üleminerinnalüli ja võime tõtt rääkida õlgade tõsted (tõstab energia
Alumine kaelalüli südametšakrast ülesse)
Kaelaringid
6.Aagya kolmas silm intuitsioon, selgrookanali „Kass-Lehm” Tulehingamisega
Täielik avanemine fokusseerimisega Kolmandale
Silmale, kass- lehm koos kaelapainutustega üles- alla
7. Sahasrar kolju, peaaju avardunud Teadvus Šakti poos koos Tulehingamisega
Käed veenuslukus pealae kohal
Istudes lihtsas asendis pilgu
fokusseerimine pealaele

Enne kui alustad tšakrate harjutustega, korrasta oma hingamine, säti korda kehaasend ja häälestu, lauldes mantra: Ong Namo Guru Dev Namo“, tee seda 3 korda

Tšakra hingamine.
Seisa, istu lihtsas asendis või toolil, lama selili. Keskendu iseendasse ja hinga täiuslikku joogahingamist oma võimetekohase sagedusega.Vii oma fookus ja tähelepanu esimesele tšakrale. Vaatle energia liikumise suunda ja kiirust, värvi, lõhna selles tšakras. Edasi vii fookus ja tähelepanu teisele tšakrale,…jne. Igale tšakrale pühenda 3-5 hingamistsüklit. Hingamisharjutus lõpeta sügavalt sisse ja väljahingates. Too oma tähelepanu esimesele tšakrale ja jätka järgmise harjutusega:
1. Vaagna ringid- harjutus Mooladhara ehk juurtšakra puhastamiseks
Istu lihtsas asendis, käed põlvedel. Alusta vaagna ringide tegemist, hoides tähelepanu energia liikumisel esimeses tšakras. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk.Harjutuse lõpetamise järel istu rahulikult asendis, jälgi oma sisekosmost ja tõsta energiavoog teise tšakrasse.
2. Selja painutused lihtsast asendist- harjutus Svadisthana ehk Sakraaltšakra puhastamiseks
istu lihtsas asendis, käed põlvedel, tööta seljapainutustega. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk Harjutuse lõpetades istu rahulikult asendis, jälgi oma sisekosmost ja vii energiavoog sujuvalt kolmandasse tšakrasse.
3. Selja painutused kaljuasendist- harjutus Manipura ehk nabatšakra puhatamiseks
istu kaljuasendis, käed põlvedel, tööta eelnevate harjutustega samas rütmis, hoides tähelepanu energial kolmandas tšakras. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk Harjutuse lõpppedes istu rahulikult asendis, jälgi oma sisekosmost ja tõsta energiavoog neljandasse tšakrasse.
4. Selgroo külgpöörded- harjutus Anahata ehk südame tšakra puhastamiseks
Istu lihtsas asendis, pane käed perfektselt õlgadele, pöidlad taha ja sõrmed ette. Hoia tähelepanu energial neljandas tšakras. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk Harjutuse lõppedes istu rahulikult asendis, jälgi oma sisekosmost, siis jätka.
5. Õlgade tõsted- harjutus energia tõstmiseks Višuddhi ehk kurgu tšakrasse
Istu kaljuasendis või lihtsas asendis ja alusta õlgade tõsteid, visualiseerides energia tõusu südametšakrast kurgutšakrasse. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk Harjutuse lõppedes istu rahulikult asendis ja jälgi oma sisekosmost. Siis jätka kohe

6. Pearingid- harjutus Višuddhi ehk kurgutšakra puhastamiseks ja energiavoo liigutamiseks koljus.
Tööta pearingidega ja visualiseeri energiavoog viiendas tšakras ja koljus. Harjutuse lõppedes istu rahulikult, hinga rahulikult ja jälgi oma sisekosmost. Edasi kontsentreeri energiavoo tõstmisele Aagya tšakrasse, jätka tööd:
Järgnevad harjutused soorita võimsa hingamise saatel.
7. Lehma asend Tulehingamisega- käpuli asend, põlved on puusade laiuselt ja käed õlgade laiuselt põrandal, varbad sirutatud taha, sõrmed otse ette, harjutus „ Lehma“ asendist (selg nõgus, pea kuklas, „ saba“ püsti, Aagya ehk Kolmanda Silma tšakra puhastamiseks
visualiseeri energia koondumine Kolmanda Silma punktile, siit jätka järgmise harjutusega
8. Lehm- Kass koos kaelapainutustega üles- alla- harjutus Aagya tšakra puhastamiseks
Harjutuse ajal kontsentreeru energiavoole koljus, pilk fokusseeritud Kolmandale Silmale. Harjutuse lõpetamiseks säti selg vertikaalselt ja siruta, hinga sisse, hoia hinge ja tee juurelukk Harjutuse lõppedes istu rahulikult lihtsasse asendisse ja jägi oma sisekosmost. Siis jätka:

9. Shakti poos koos Tulehingamisega- harjutus Sahasrar ehk Kroontšakra avamiseks ja energiavoo ühtlustamiseks kogu selgrookanalis
Harjutuse jooksul liiguta energia koljus, koonda see pealaele ja sealt välja end ümbritsevasse Universumisse ja tagasi
Lõpetades istu rahulikult asendis, hinga rahulikult, jälgi kõikide tšakrate energiavoogusid, oma tundeid, mõtteid ja füüsilist seisundit.

Kui oled lõpetanud, leia aega oma Spirituaalse Õpetajaga olemiseks ja laula „ Sat Nam“ 3 korda

Alustamise ja lõpetamise „kombestiku“ leiad www.satnam.ee kodulehe Kundalini jooga kaustast:
„Tunni alustamise ja lõpetamise mantrad“