Toidud naistele

Toitumisest mõned faktid
Toidud spetsiaalselt naistele.
Ammustel aegadel, enne teaduse võidukäiku, olid toiduained, mida söödi, raviomadustelt väga hästi läbi mõeldud. Tervisliku toitumise alused olid kõigile teada. Oskuslikult kasutati taimede varjatud ravi, tasakaalustavaid ja puhastavaid omadusi. Seega, asi, millest siin juttu tuleb, on pöördumine minevikku. „ oled see mida sööd” kehtib täiel määral. Täna peaksid sa mõistma, et iga kord kui sa sööd, lood sa ise oma tulevikku ( ja elukvaliteet).

Ayurveda toitumise alused.
Ayurveda on maailma vanim teadus, mis tõi välja printsiibi:
Tervis on püsiv tasakaal sinu keha, vaimu ja teadvuse vahel. See saavutatakse vastavalt dridošhade sisemisele tasakaalule: vata, pita ja kapa. Ajurveda defineerib toidu kui ravimi ja kasutab seda mitmete tervise taastamise ja tasakaalustamise kindla osana.

Kolme tüüpi toitusid.
Vastavalt sellele, kus kasvab taim, mida kasutatakse söögiks, eristatakse kolme tüüpi toitusid:
1. päikese toidud- kasvavad puude ja põõsaste otsas( loetle punktiirile, mida sa sööd)
……………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………
Päikese toidud on täis päikese energiat ja neis on vähe maa energiat. Need on eetertoidud, mis tõstasvad teadvust ja omavad kergendavat efekti kogu kehale ja näevisüsteemile.
2. maapinna toidud- kasvavad maapinnal või selle vahetus kõrguses, siia kuuluvad ka kõik rohelised( naistele väga vajalikud) toidud. Need toiduained on suurepärased keha puhastajad ja toiteväärtuselt on nad täisväärtuslikud
……………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………
Maapinna toitudes on vähe päikeseenergiat ja rohkelt maa energiat.
3. maa toidud- kasvavad maa sees. Maa toitude hulka kuuluvad Kundalini jooga kolm juurt: küüslauk, sibu ja ingver.
………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………
Maa toitudes on väga palju maa energiat ja kaudselt päikeseenergiat. Paljudes maa toitudes on head dieetilised omadused. Enamalt jaolt on maa toidud väga energiarikkad ja sobivad raske füüsilise töö tegijatele.

Toidud ja toitumine naistele.
Naise ilu ei ole mitte ainult sile ja puhas nahk vaid tema sisemine ilu ja tasakaal.
Et hoida oma keha ja nahk ilusad, tuleb enda eest hoolitseda iga päev .Oluline on toitumise kord ja distsipliin.
Vanuses kuni 18 eluaastani ei ole kehal erilisi varusid ja enamalt jaolt oskab keha ära kasutada kõik, mis temasse „ pannakse”
18-36 eluaastani hoolitseb keha oluliselt oma varude eest, aktiivse eluviisiga inimesele on need kasuks ja ta suudab neid kasutada.
Peale 36 eluaastat moodustab keha veelgi intensiivsemalt reserve kuid ta ei vaja neid enam. Seepärast tuleb erilise hoolega jälgida oma keha seisukorda ja hoida olukord kontrolli all.
Naine, kes endast lugu peab ja armastab, tegeleb oma kehaga regulaarselt ja igapäevaselt. Selle hulka kuulub ka toitumine. Toitumine kindla rütmi ja distsipliiniga. See on esimene asi, mida sa enda heaks teha saad. Teiseks toiduainete teadlik valik ja mõnedest toiduainetest loobumine.
Naine sööb kaks korda päevas, ta lubab endale lisaks kaks kerget einet mõne kerge joogi, salati või puuvilja näol. Vähemalt neli tundi enne magamaminekut naine ei söö enam midagi, õhtuks sobilik on Yogi tee kaneeliga, mis on parim sisekosmeetik.

Toitude kvaliteet.
Ajurveda teadus võtab toitude jaotamise aluseks kolm gunat( mateeria kolm omadust,energiat): sattva, radžas ja tamas
Sattvalikud toidud- rikkumatu, puhas maitse, taevalik kvaliteet
toiduained, mis sisaldavad endas rohkesti päikeseenergiat- päikese ja maapinna toiduained
enamus puuvilju ja köögivilju, kõik rohelised taimed, mandlid ja pähklid, õlitaimed ja nende õli, mesi, riis, mungoad, oad-herned, teraviljad.
Radžaslikud toidud- sisaldavad endas kordasaatvat, saavutavat ja loovat energiat.
Siia kuuluvad küüslauk, sibul ja ingver, ravimtaimed, maitsetaimed ja vürtsid, punane peet, porgand, kaalikas, must rõigas, redis, kartul, kapsas.
Tamaslikud toidud- sisaldavad taandavat ja agressiivset energiat, mis käivad käsikäes laiskuse, apluse, allakäigu ja minnalaskmisega. Siia kuuluvad kõik lihad(looma, sea, linnu, uluki, kala, jne.), munad,seened, alkohol, kofeiini sisaldavad tee ja kohv, ergutavad toidulisandid ja joogid.
Kundalini jooga toitumispraktikas on erinevatesse retseptidesse paigutatud sattvalikud ja radžaslikud toiduained, täiesti välistatud on tamaslikud toiduained.

Toitvad ja tervist hoidvad toiduained.
Toitvad toidud annavad kehale vajaliku energia ja tugevuse. Värsked ja naturaalsed toiduained on kasulikumad kui külmutatud või pikemalt säilitatud toiduained.
Hoidvad toiduained on kehale vajalikud hea tevisliku seisundi ja funktsioneerimise tagamiseks. Neid toiduaineid kombineeritakse retseptides toitvate toiduainetega, võttes arvesse nii maitse, konsistentsi, aroomi, värvi, valmistamise ja serveerimise- andes toidule erilise ja spetsiifilise tervistava efekti sinu kehas.

Toored või keedetud toidud.
Süües tooreid puu ja juurvilju, saab keha sealt kõige rohkem vajalikke vitamiine ja mineraale kätte, kuna keetmiseja küpsetamise ajal väga paljud neist lenduvad. Samas jälle juurviljade vähene keetmine suurendab nende toiteväärtust, kuna mineraalid ja metallid on nendes suurmolekulaarsertes vormides, keetmisel lagunevad need kehale kättesaadavamaks

Maitsed
Jooga traditsioonis ei ole toidu maitse oluline lihtsalt sellepärast, et maitseb või ei maitse. Maitse on väga oluline faktor toidu tervislikkuse ja toime üle otsustamisel. Niisis joogatraditsioonis on väga olulised ka toidu värv ja seejärel maitse.
Magus- tugevdab, rahustab ja toidab keha. kahjuks magus tekitab lima, seedehäireid, sageli külmatunnet ja rasvumist.
Hapu- stimuleerib seedetegevust ja ainevahetust, ergutab mõistust ja tugevdab organitevahelist energiavoolu. Kahjuks hapud toidud aitavad kaasa põletiku ja palaviku tekkele, tekitavad tuliseid ( ülekeevaid, enesevalitsemiskaotuseni) reaktsioone, soodustavad keha lõtvumist ja vere saastumist
Soolane- soodustab ainevahestust ja suurendab söögiisu. Kahjuks soolane tekitab debiilsust ja intelligentsi langust, seob vedelikke, soodustab impotentsust, naha kortsude tekkimist, ärritunud olekut, ülehappesust.
Terav-pikantne- soodustab vere puhasumist ja uuenemist, ergutab organeid, väljutab ülemäärast vedelikku,ravib sisemisi haavandeid, rahustab sügelust ja ärritust, tekitab sisemist kuumust ja heaolutunnet, võitleb rasvumisega. Kahjukas teravamaitselised toidud ei mõju hästi seemnevedeliku tekkimisele, põhjustavad roidumust, mõnel juhul valusid kehas, janu, mõjuvad nõrgestavalt.
Mõru- puhastab hingamisteid, teravdab mõistust, mõjub nahale tervistavalt ja noorendavalt. Kahjuks kibedamaitselised toidud tekitavad mõnel juhul peavalu, mõjuvad nõrgestavalt.
Kibe-rahustab ja jahutab, vähendab limateket, puhastab verd. Kahjuks kibedamaitselised toidud võivad tekitada gaase, kõhukinnisust, valu rinnus, kõhnumist, janu.

Toiduained ainult naistele.

Ingver-ravib ja leevendab menstruaaltsükli vaevusi ja menstruatsiooniaegseid valusid.
Seesami õli- soodustab menstruatsiooni kulgu ja keha puhastumist.
Mango- abistab ebaregulaarse menstruatsiooni korral
Baklazaan- energetiseerib siseorganeid, ebaregulaarse menstruatsioon korral
Külmpressitud oliivõli- vanuses üle 28 aasta väga vajalik kolesteroolitaseme säilitamiseks ja reguleerimiseks, vähendav kehasava hulka, puhastab toksiinidest, muudab naha siledaks ja pehmeks.
Roheline tšilli- rohkesti Cvitamiini. Puhastab hingeõhku (eriti vajalik menstruatsiooni ajal), ennetab kõhikinnisust.
Nisukliid- puhastab seedetrakti
Kurkum-ravib siseorganeid, eriti liigeseid.
Jogurt-ravib seedeorganeid,sobib väliste suguorganite pesemiseks.
Kõik rohelised toiduained-suure C vitamiini ja karotiini ning klorofülli sisalduse tõttu, on kergesti seeduvad ja kiiresti omastatavad.

Liha söömisest
Lihasöömise moraal- Yogi Bhajan” taimetoitlane ei söö kunagi kedagi, kellel on ema!”
Vaatame siin lihasöömist ja selle mittesöömist vaid tervise seisukohalt.
Liha on kontsentreeritud loomne proteiin( valk). Kui loom sureb( tapetakse),siis lihavalk goaguleerub( kõvastub) mõne tunni jooksul. Seda kutsutakse „ iseeneslik roiskumine”, mille käigus toimub kiire roiskumine ja ( valgu)lagunemine, ja vabanevad erinevad toksiinid( need, mis loomad on eluajal omandanud ja need, mis tekivad roiskumise käigus).
Kui sa sööd liha, ei suuda sinu ülemised seedeorganid seda lõplikult lagundada ja kehale vastuvõetavaks muuta. Seetõttu roiskumiseprotsess ja toksiinide vabanemine toimub sinu kehas edasi kuni pärasooleni välja. Vabanenud mürgised ained kogutakse ja salvestatakse maksa. Aja jooksul koguneb maksa selliseid „ varusid” nii palju, et maks ei suuda nendega enam toime tulla. Tulemuseks on kogu keha reostatus. Võrdluseks näiteks taimne proteiin ei tee läbi „ iseenesliku roiskumise” astet. Ainus jääk, mis taimedest kehasse jääb, on tselluloos ja see väljutatakse, koormamata maksa.
Lihatoidud tekitavad kehas hulgaliselt happeid. Kehas ringlevad happed kogub kokku venoosne veri ja kahjutuks teha tuleb need neerudel ning väljutada organismist kusihappena. Happega ülekoormatud veri on parim keskkond mürkide ja haigustekitajate arenguks, olles kahjulik kogu kehale kuid eriti membraanidele( südames, veenides)ja liigestele. Ringlev hape veres on tugev ärriti ja suur hulk neerude poolt toodetavast kusihappest raskendab organismi võimalikkust jõuda meditatiivsesse seisundisse.
Liha aitab kehal „varuda” kolesterooli, mis häirib oluliselt südame normaalset tööd, muudab veresooned vähemelastseteks, tekitab seniilsust..
Selleks, et toota liha, on tänapäeva loomade söötmise, turgutamise ja ravimise tarvis nende söötadesse lisatud meeletult hormoone, ensüüme, antibiootikume, kasvustimulaatoreid…. enamus nende ainete jääkidest talletatakse looma lihaskoesse( lihasse). Inimene toitub sellest lihast ja tulemuseks on samade ainete kuhjumine inimese organismi. Kahjuks ei ole ka taimetoitlased sellest pääsenud, kuna taimede kiiremaks kasvuks ja suurema saagi saamiseks ja paremaks säilimiseks kasutatakse väga paljusid inimkehale gantserogeenseid aineid, mis samuti kumuleeruvad ( kogunevad) kehasse. Vajalik on hoolsasti uurida tioduks kasutatava materjali päritolu ja võimalusel valida looduspuhtaid tooteid.
Lõpetuseks:
Liha seedimine inimese organismis võtab aega 72 tundi( kolm päeva). Kuid pea meeles, et inimesele sobilik toit on selline, mille siseorganid suudavad lõplikult seedida ja jäägid väljutada naine 12 tunniga ja mees 18 tunniga.

Piimatooted.
Lima kehas on nagu määrdeaine, mis kaitseb hingamisteid ja membraane. Kui sa praktiseerid Kundalin joogas tulehingamist, siis see toob kaasa endaga kehas vajaliku hulga limakoguse vähenemise. Selleks, et seda tuletingamisega seotud puudust kõrvaldada, on hea kasutada piimatooteid. Piimatooted stimuleerivad keha lima teket ja hoiab lima koguse kehas tasakaalus. Iga keha on unikaalne ja ainulaadne, seepärast tuleb sul teada, mis sulle on hea. On see lehmapiim, kitsepiim, sojapiim. Selgita välja, mis töötab sinu kasuks!

Toidu valmistamisest ja söömisest.
1. valmista oma toidu valmistamine ette suure hoole ja armastusega.õ
2. söö ainult meeldivas, rahulöikus keskkonnas
3. serveeri toit maitsekalt ja näe sellega vaeva.
4. alati enne söömise alustamist võta aeg maha ja lõdvestu minutike, avades oma süda lLoojale tänuks toidu eest!
5. võta aega, et süüa.

Teejuht tervislikuks toitumiseks ja jääkide väljutamiseks.
1. söö selleks et elada, mitte et elad, et süüa
2. hoidu näksimisest toidukordade vahel ja söö vähem
3. söö ainult siis, kui oled näljane, ja kui on söögi aeg.
4. mälu korralikult, sinu maol ei ole hambaid!
5. lõpeta söömine, kui kõht on ¾ täis( sa tead küll, kunas see on)
6. peale sööki lase „ leiba luusse”
7. ära söö peale päikseloojangut
8. süüa kõlbab vaid see toit, mille sa suudad lõplikult äta seedida mitte kauem kui 24 tunniga (naised 12, mehed 18 tundi on parim)
9. vähemalt üks päev nädalas anna oma seedeorganitele (ilus oleks ka teistele organitele) puhkepäev
10. kui sa ei suuda seda „konkreetset toitu” seedida, siis ära söö seda (pea meeles, et iga keha on ainulaadne, mis talle sobib, ei ole sulle hea ja vastupidi)